Τι νέο υπάρχει

[Financial Mirror] Η Κύπρος είναι μια από τις πιο ακριβές χώρες για να συνδέσετε το EV σας στην πρίζα

Electric-Vehicles.jpg

Η Κύπρος είναι μια από τις πιο ακριβές χώρες από μια λίστα 39 χωρών στην Ευρώπη για τη φόρτιση ενός ηλεκτρικού οχήματος, προσθέτοντας άλλο ένα μειονέκτημα στη λίστα των Κυπρίων αυτοκινητιστών που σκέφτονται να ηλεκτροκίνησουν στο εγγύς μέλλον

Η πορεία της Κύπρου προς ένα πλήρως ηλεκτροκίνητο σύστημα μεταφορών εξακολουθεί να αντιμετωπίζει εμπόδια, καθώς πρέπει να ξεπεράσει το υψηλό κόστος των ηλεκτρικών οχημάτων, τον περιορισμένο αριθμό σημείων φόρτισης και τώρα, το υψηλό κόστος φόρτισης.

Σύμφωνα με έρευνα που διεξήγαγε η Switcher.ie, μια ανεξάρτητη υπηρεσία σύγκρισης τιμών και εναλλαγής τιμών για την ενέργεια, τις τηλεπικοινωνίες και τα προσωπικά οικονομικά με έδρα την Ιρλανδία, η Κύπρος είναι το όγδοο πιο ακριβό μέρος για τη φόρτιση ενός EV στην Ευρώπη.

Ηλεκτρικό cars κοστίζουν επίσης συνήθως χιλιάδες ευρώ περισσότερο από τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα οχήματά τους, για να ξεκινήσουν, με τους αγοραστές να επιδιώκουν μια γρήγορη απόσβεση, καθώς τα EVs είναι πάνω από 70% φθηνότερα στη λειτουργία από τα βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα οχήματα.

Ωστόσο, υπάρχουν ακόμα ενεργειακές δαπάνες που πρέπει να συμπεριληφθούν στον προϋπολογισμό, και το κόστος φόρτισης ενός EV στην Κύπρο είναι επτά φορές περισσότερο από τη φθηνότερη χώρα.

Στα 15 ευρώ.81 ανά φόρτιση, ή 4,64 ανά 100 χιλιόμετρα, η Κύπρος είναι η όγδοη πιο ακριβή χώρα για τη φόρτιση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

Η φθηνότερη χώρα στην Ευρώπη για τη λειτουργία ενός ηλεκτρικού οχήματος είναι οι Κάτω Χώρες χάρη σε ένα γενναιόδωρο πρόγραμμα ενεργειακών επιδομάτων που έχει αναπτύξει η κυβέρνηση.

Ήταν η φθηνότερη χώρα για τη φόρτιση ενός ηλεκτρικού οχήματος που κόστιζε κατά μέσο όρο 2,74 ευρώ ανά φόρτιση, ή 0,80 ευρώ ανά 100 χιλιόμετρα. Η αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων της έχει αναπτυχθεί έντονα τα τελευταία πέντε χρόνια και οι πωλήσεις plug-in αυτοκινήτων θα φτάσουν το 51% του μεριδίου μέχρι το τέλος του 2022.

Οι χώρες της νοτιοανατολικής Ευρώπης τείνουν επίσης να έχουν χαμηλότερες πωλήσεις και μικρότερο μερίδιο αγοράς EV λόγω του απαγορευτικού κόστους πολλών ηλεκτρικών και υβριδικών

Το Κοσσυφοπέδιο είναι δεύτερο στη λίστα με κόστος 3,71 ευρώ ανά φόρτιση ή 1,09 ευρώ ανά 100 χλμ. και ακολουθεί η Γεωργία με 4,53 ευρώ ανά φόρτιση και 1,33 ευρώ ανά 100 χλμ.

Στο άλλο άκρο του φάσματος, η Δανία είναι η πιο ακριβή χώρα στην Ευρώπη για τη φόρτιση ενός EV. Στους δρόμους της Δανίας κυκλοφορούν πάνω από 200.000 ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά αυτοκίνητα και το Forbes την έχει κατατάξει ως την τρίτη πιο φιλική προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα χώρα στον κόσμο. Οι προηγούμενες φορολογικές απαλλαγές μειώνονται καθώς αυξάνεται η υιοθέτηση των EV.


Φορολογικά οφέλη

Το Βέλγιο βρίσκεται στη δεύτερη θέση, με κατακόρυφη αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων κατά τη διάρκεια του 2022, καταλαμβάνοντας πάνω από το 40% της αγοράς νέων αυτοκινήτων. Υπάρχουν περιφερειακά φορολογικά οφέλη και επιδοτήσεις για τους οδηγούς ηλεκτρικών αυτοκινήτων και επιχορηγήσεις για την εγκατάσταση οικιακών σημείων φόρτισης.

Σύμφωνα με την έρευνα της Switcher, "οι πιο ακριβές χώρες για τη φόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων τείνουν να έχουν υψηλότερο μερίδιο αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων στις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων και περισσότερα ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα στους δρόμους, με εξαίρεση την Κύπρο και την Τσεχία."

Οι αρχές της Κύπρου προσπαθούν να αυξήσουν τον αριθμό των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στους δρόμους του νησιού με ένα γενναιόδωρο πρόγραμμα κινήτρων, προσφέροντας έως και 10.000 ευρώ στους αυτοκινητιστές για να ανταλλάξουν το παλιό τους φορτηγάκι με ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Το πρόγραμμα κινήτρων, το οποίο βρίσκεται στη δεύτερη φάση του, έχει συνολικό προϋπολογισμό 30 εκατ. ευρώ.

Οι αρχές προσπαθούν επίσης να ενισχύσουν τον χαμηλό αριθμό σημείων φόρτισης στους δρόμους του νησιού, καθώς η Κύπρος βρίσκεται στην τελευταία πεντάδα του καταλόγου των χωρών της ΕΕ με τα λιγότερα σημεία φόρτισης- οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων έχουν μόνο 69 σημεία για να συνδεθούν ενώ περιηγούνται στους δρόμους του νησιού.

Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), μια έρευνα του 2022 διαπίστωσε μόνο 69 σημεία φόρτισης σε όλο το νησί, με τα ηλεκτρικά οχήματα να αποτελούν το 5,4% του συνόλου των οχημάτων στους δρόμους

Το νησί είναι τέταρτο από το τέλος όσον αφορά τα σημεία φόρτισης σε σχέση με τον πληθυσμό του, πάνω από τη Μάλτα, η οποία διαθέτει μόνο 13 σημεία φόρτισης, τη Λετονία με 660 και τη Λιθουανία με 477.

Η Εσθονία είναι τελευταία με 300 σημεία φόρτισης.

Οι Κάτω Χώρες, όπως είναι φυσικό, είχαν τα περισσότερα σημεία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στο άλλο άκρο του φάσματος, με 111.821.

Το πρόγραμμα παρατάθηκε

Εν τω μεταξύ, το Υπουργείο Μεταφορών της Κύπρου παρέτεινε τον Ιανουάριο την πρώτη φάση ενός προγράμματος ύψους 3,7 εκατ. ευρώ για 1.000 σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων σε όλη τη χώρα μέχρι το τέλος Απριλίου

Το πρόγραμμα υλοποιείται σε δύο φάσεις, με επιχορηγήσεις για 500 σταθμούς φόρτισης να μοιράζονται σε κάθε γύρο.

Η πρώτη φάση έχει προϋπολογισμό 1,8 εκατ. ευρώ.

Η δεύτερη φάση θα ανακοινωθεί κοντά στο τέλος του 2023, για τα υπόλοιπα 2 εκατ. ευρώ.

Αποτελεί μέρος του εθνικού σχεδίου ανάκαμψης και ανθεκτικότητας με τίτλο "ταχεία μετάβαση σε μια πράσινη οικονομία - βιώσιμες μεταφορές.'

Στους δικαιούχους του προγράμματος περιλαμβάνονται εταιρείες, ενώσεις, ιδρύματα, ΜΚΟ, τοπικές αρχές και ιδιώτες που θα ήθελαν να λειτουργήσουν έναν σταθμό φόρτισης

Στόχος του προγράμματος είναι να λειτουργήσουν 1.000 σταθμοί έως το 2026.

Εν τω μεταξύ, ο επικεφαλής του κόμματος των Πρασίνων και βουλευτής Χαράλαμπος Θεοπέμπτου δήλωσε στη Financial Mirror ότι η κυβέρνηση αμέλησε να κατασκευάσει τις απαραίτητες υποδομές, αφήνοντας τα πάντα για την τελευταία στιγμή

"Η κυβέρνηση βιάζεται τώρα να προωθήσει τα ηλεκτρικά οχήματα και να φέρει σημεία φόρτισης με σχέδια κινήτρων, καθώς η Κύπρος θα πρέπει να κινηθεί γρήγορα για να απεμπλακεί από την εξάρτησή της από τα ορυκτά καύσιμα, καθώς οι αλλαγές που προωθεί η ΕΕ θα ανεβάσουν ακόμη περισσότερο τις τιμές", δήλωσε ο κ. Θεοπέμπτου.

Ο επικεφαλής των Οικολόγων Πράσινων θεωρεί ότι το σχέδιο παροχής κινήτρων για ηλεκτρικούς φορτιστές είναι περιττό, καθώς οι ήδη ισχύοντες νόμοι προβλέπουν ότι οποιαδήποτε νέα κτίρια, στα οποία θα δοθεί το πράσινο φως μετά τον Μάρτιο του 2021, θα πρέπει να διαθέτουν την υποδομή για την εγκατάσταση σημείων φόρτισης στις θέσεις στάθμευσης των ενοικιαστών.

"Επιπλέον, από την 1η Ιανουαρίου 2025, κάθε επιχείρηση με χώρο στάθμευσης για περισσότερα από 20 αυτοκίνητα θα είναι υποχρεωμένη από το νόμο να διαθέτει δημόσιο σημείο φόρτισης", πρόσθεσε ο κ. Θεοπέμπτου.



Τα περιεχόμενα αυτού του άρθρου, συμπεριλαμβανομένων των σχετικών εικόνων, ανήκουν στην Financial Mirror
Οι απόψεις και οι γνώμες που εκφράζονται είναι του συγγραφέα ή/και της Financial Mirror

Πηγή

 
Πίσω
Κορυφή