Τι νέο υπάρχει

[CYPRUS MAIL] Πάνω από το 60% των οδικών θανάτων στην Κύπρο συμβαίνουν στους αστικούς δρόμους...

police-car-02.jpg

Σχεδόν τα δύο τρίτα των θανάτων από τροχαία ατυχήματα στην Κύπρο συμβαίνουν σε αστικές περιοχές, σύμφωνα με τα στοιχεία του Δείκτη Επιδόσεων Οδικής Ασφάλειας που παρουσιάστηκαν την Πέμπτη

Σύμφωνα με την 46η έκθεση του Δείκτη Επιδόσεων Οδικής Ασφάλειας (PIN), το 62% των θανάτων από τροχαία ατυχήματα συμβαίνουν σε αστικές περιοχές στην Κύπρο, σε πλήρη αντίθεση με την Ευρώπη.

Η έκθεση παρουσιάζει στοιχεία για 27 κράτη μέλη της ΕΕ, μαζί με την Ελβετία, το Ισραήλ, τη Νορβηγία, τη Σερβία και το Ηνωμένο Βασίλειο, σχετικά με την οδική ασφάλεια.

Μεταξύ 2020 και 2022, περισσότεροι από τους μισούς οδικούς θανάτους στα 25 κράτη μέλη της ΕΕ με διαθέσιμα στοιχεία συνέβησαν σε αγροτικούς δρόμους (52%). Αντίθετα, το 39% των θανάτων από τροχαία ατυχήματα συνέβησαν σε αστικούς δρόμους και το 9% σε αυτοκινητόδρομους. Στην Κύπρο κατά την ίδια περίοδο, το 28% των θανάτων από τροχαία ατυχήματα συνέβησαν σε αγροτικούς δρόμους, το 62% σε αστικούς δρόμους και το 9% σε αυτοκινητόδρομους

Η Κύπρος κατέγραψε το χαμηλότερο ποσοστό θανάτων από τροχαία ατυχήματα σε αγροτικούς δρόμους μεταξύ των συμμετεχουσών χωρών της ΠΙΝ. Ωστόσο, κατέγραψε το δεύτερο υψηλότερο ποσοστό θανάτων σε αστικούς δρόμους (62%), μετά τη Ρουμανία με 63%.

Τα στοιχεία δείχνουν σαφώς ότι τα πιο πιεστικά ζητήματα οδικής ασφάλειας στην ΕΕ επικεντρώνονται στους αγροτικούς δρόμους, ενώ στην Κύπρο η έμφαση δίνεται στους αστικούς δρόμους.

Επιπλέον, η έκθεση δείχνει μείωση κατά 25% των θανάτων σε αγροτικούς δρόμους σε ολόκληρη την ΕΕ από το 2012 έως το 2022, ποσοστό υψηλότερο από τη μείωση κατά 18% στους άλλους δρόμους. Στην Κύπρο, η μείωση των θανατηφόρων ατυχημάτων σε αγροτικούς δρόμους ήταν 47%, σε σύγκριση με 17,6% στους άλλους δρόμους.

Ως μέτρα για τη μείωση των θανατηφόρων ατυχημάτων στους ευρωπαϊκούς αγροτικούς δρόμους, όπως προέκυψε από την έκθεση, το ETSC τάσσεται υπέρ της συστηματικής συλλογής δεδομένων σχετικά με τα επίπεδα οδικής ασφάλειας, της αναβάθμισης των υποδομών, της επιβολής των ορίων ταχύτητας και των διατάξεων για την ασφαλή διέλευση των ευάλωτων χρηστών του οδικού δικτύου.

Οι τεχνολογικές εξελίξεις στα οχήματα, όπως η αυτοματοποιημένη πέδηση έκτακτης ανάγκης (AEB) και η έξυπνη υποβοήθηση ταχύτητας (ISA), κρίθηκαν επίσης ζωτικής σημασίας. Τα συστήματα αυτά θα καταστούν υποχρεωτικά για όλα τα οχήματα που ταξινομούνται στην ΕΕ από τον Ιούλιο του 2024.


Τα περιεχόμενα αυτού του άρθρου, συμπεριλαμβανομένων των σχετικών εικόνων, ανήκουν στην Cyprus Mail
Οι απόψεις και οι γνώμες που εκφράζονται είναι του συγγραφέα ή/και της Cyprus Mail

Πηγή
 
Πίσω
Κορυφή