Ένα ευρωπαϊκό έργο με στόχο τη βελτίωση της ανταπόκρισης των Ιδρυμάτων Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης στις ανάγκες των φοιτητών με αναπηρία οδήγησε σε ένα σύνολο εκπαιδευτικών εργαλείων που είναι ελεύθερα προσβάσιμα στο διαδίκτυο. Το Πανεπιστήμιο Frederick, δύο Πανεπιστήμια στην Πολωνία και τη Σλοβενία και μια πολωνική ΜΚΟ ανέπτυξαν τα εργαλεία που ανταποκρίνονται καλύτερα στις ανάγκες των φοιτητών με σωματικές, διανοητικές, πνευματικές ή αισθητηριακές αναπηρίες, αναπηρίες όρασης και ακοής, μαθησιακές δυσκολίες, αυτισμό ή διαταραχή ελλειμματικής προσοχής και υπερκινητικότητας (ADHD).
Το έργο με τίτλο "Inclusive University A set of tools dedicated to HEI for better respond to disabled students needs" διήρκεσε 25 μήνες και ολοκληρώθηκε κατά τη διάρκεια μιας τελικής συνάντησης και διάσκεψης στις 30 Νοεμβρίου και 1 Δεκεμβρίου στο Λούμπλιν της Πολωνίας. Το έργο χρηματοδοτήθηκε από τη Στρατηγική Σύμπραξη KA2 του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ και αποτελούνταν από τέσσερις εταίρους από τρεις χώρες: Το University College of Enterprise and Administration (WSPA, Συντονιστής) και η ΜΚΟ Fundacja Likejon στην Πολωνία, το International School for Social and Business Studies στη Σλοβενία και το Frederick University στην Κύπρο.
Στο πλαίσιο του έργου αναπτύχθηκαν οδηγοί και εκπαιδευτικά προγράμματα που απευθύνονταν στο ακαδημαϊκό και διοικητικό προσωπικό και στους φοιτητές του Πανεπιστημίου με σκοπό την ευαισθητοποίηση σχετικά με την παρουσία φοιτητών με αναπηρία και τη διασφάλιση ίσων ευκαιριών για αυτούς καθ' όλη τη διάρκεια των σπουδών τους. Οι οδηγοί καλύπτουν διάφορες πτυχές της εκπαιδευτικής διαδικασίας, όπως η προσαρμογή, η διαφοροποίηση και η βελτίωση ενός μαθήματος ώστε να ανταποκρίνεται στις ανάγκες των ατόμων με αναπηρία, η ενσωμάτωση και η χρήση της τεχνολογίας στην εκπαιδευτική διαδικασία για τη βελτίωση της ποιότητας της διδασκαλίας και η αξιολόγηση των φοιτητών. Αναπτύχθηκαν επίσης εκπαιδευτικά προγράμματα σχετικά με το σχεδιασμό χωρίς αποκλεισμούς και τον καθολικό σχεδιασμό του αστικού περιβάλλοντος και χώρου.
Το σύνολο των εργαλείων που αναπτύχθηκαν είναι ελεύθερα προσβάσιμο online σε τέσσερις γλώσσες: Ελληνικά, Αγγλικά, Πολωνικά και Σλοβενικά. Εκ μέρους του Πανεπιστημίου Frederick, το έργο υλοποιείται από την RIGE - The Gender Equality and Inclusion Research Unit του Πανεπιστημίου, με επικεφαλής την Δρ Πετρούλα Μαυρίκιου, Επίκουρη Καθηγήτρια στο Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων. "Το Πανεπιστήμιο Frederick έχει δεσμευτεί να είναι ένας οργανισμός ίσων ευκαιριών και υιοθετεί πολιτική κατά των διακρίσεων" λέει η Δρ Μαυρικίου."Η ανάπτυξη εκπαιδευτικών προγραμμάτων στο πλαίσιο του Προγράμματος "Πανεπιστήμιο χωρίς αποκλεισμούς" αποτελεί μέρος της συνεχιζόμενης προσπάθειάς μας να διασφαλίσουμε ίσες ευκαιρίες για όλους". Μέλη του ακαδημαϊκού και διοικητικού προσωπικού του Πανεπιστημίου Frederick συνέβαλαν στην ανάπτυξη του υλικού: Η κ. Άντρεα Αθανασίου, Διευθύντρια Σπουδών &- Υπηρεσία Φοιτητικής Μέριμνας, Ο Δρ Γρηγόρης Καλνής,Επίκουρος Καθηγητής Αστικού Σχεδιασμού και Σύνθεσης και Η Δρ Άννα Merry, Ειδικό Διδακτικό Προσωπικό Σχεδιασμού Εσωτερικών Χώρων, Αστικών Σπουδών και Εμπειρίας Χρήστη μοιράστηκαν την εμπειρία και τις γνώσεις τους στο έργο.
Μετά την ολοκλήρωση του έργου "Inclusive University", η Μονάδα RIGE εξασφάλισε χρηματοδότηση για τρία ακόμη ευρωπαϊκά έργα Erasmus+, τα οποία θα υλοποιηθούν τα επόμενα δύο χρόνια. Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το έργο "Inclusive University" και το σχετικό υλικό, ακολουθήστε τους συνδέσμους: https:/bit.ly/31CuaDv και https:/bit.ly/33hIKke.
.Το περιεχόμενο αυτού του άρθρου, συμπεριλαμβανομένων των σχετικών εικόνων, ανήκει στην Cyprus Times
Views & opinions expressed are those of the author and/or Cyprus Times
Source