Τι νέο υπάρχει

[CYPRUS MAIL] Οι βουλευτές επικεντρώνονται στο να κάνουν πιο προσβάσιμες τις διαδικτυακές κρατικές υπηρεσίες...

House-ethics-com-960x720.jpg

Η Επιτροπή Δεοντολογίας της Βουλής προσπάθησε την Τετάρτη να βρει λύσεις για να καταστήσει τις διαδικτυακές κρατικές υπηρεσίες πιο προσιτές στους ψηφιακά αναλφάβητους

Στη συζήτηση συμμετείχαν ο υπουργός Εσωτερικών Κωνσταντίνος Ιωάννου, ο υπουργός Εργασίας Γιάννης Παναγιώτου, ο υπουργός Μεταφορών Αλέξης Βαφειάδης και άλλοι κρατικοί αξιωματούχοι, συμπεριλαμβανομένης της διαμεσολαβήτριας Μαρίας Στυλιανού-Λοττίδη.

Η επιτροπή εξέτασε επίσης το ποσοστό συμμόρφωσης των αρμόδιων υπηρεσιών στις εισηγήσεις της διαμεσολαβήτριας.

Ο κ. Ιωάννου είπε ότι στόχος είναι η βελτίωση της επικοινωνίας μεταξύ των υπηρεσιών του υπουργείου και του κοινού για τη βελτίωση της καθημερινότητάς του.

Πρόσθεσε ότι εντολή του είναι η απλοποίηση των διαδικασιών για τη μείωση των καθυστερήσεων.

Ήδη, είπε, έχουν προγραμματιστεί 22 δράσεις για την απλοποίηση των διαδικασιών στο Τμήμα Πολεοδομίας, εκ των οποίων οι 11 έχουν ήδη υλοποιηθεί, ενώ οι υπόλοιπες αναμένεται να υλοποιηθούν μέχρι το τέλος Μαΐου.

Αντίστοιχα, είπε, έχουν ήδη γίνει αλλαγές στο Κτηματολόγιο, ώστε από τις 2 Ιανουαρίου 2024 οι τίτλοι ιδιοκτησίας να εκδίδονται σε τρεις μήνες αντί για εννέα και πλέον μήνες που χρειάζονταν προηγουμένως.

Πρόσθεσε ότι γίνονται επίσης εργαστήρια για τη βελτίωση της ψηφιακής παιδείας των υπαλλήλων του δημόσιου τομέα.

Ο κ. Βαφειάδης είπε ότι το θέμα της ψηφιοποίησης απαιτεί χρόνο. Πρόσθεσε ότι το Τμήμα Οδικών Μεταφορών, το οποίο είναι ένα από τα τμήματα όπου η πλήρης ψηφιοποίηση εξελίσσεται πιο άμεσα, αναμένεται να είναι έτοιμο τον Ιούνιο του 2025.

Με τη σειρά του ανέφερε επίσης το θέμα της υποστελέχωσης, με αποτέλεσμα την ιεράρχηση των απαιτήσεων, σημειώνοντας ότι η ψηφιοποίηση θα απελευθερώσει εργατοώρες.

Για το θέμα της εξυπηρέτησης των πολιτών που δυσκολεύονται με τις ηλεκτρονικές αιτήσεις, είπε ότι έχουμε υποχρέωση να τους βοηθήσουμε και κινούμαστε προς αυτή την κατεύθυνση.

Ο κ. Παναγιώτου είπε ότι ο κόσμος μένει με την κυρίαρχη εντύπωση της ταλαιπωρίας.

Ωστόσο, είπε, έχουν γίνει πολύ σημαντικά βήματα για τον εξορθολογισμό των υπηρεσιών.

Σημείωσε ότι τον τελευταίο χρόνο στο Υπουργείο, η νόμιμη σύνταξη, που χρειαζόταν έξι με επτά καταβλήθηκε μέσα σε ένα μήνα.

Για να γίνει αυτό εφικτό, πρέπει να επικεντρωθούμε στη βελτίωση της εξυπηρέτησης του πολίτη, ώστε να μην ταλαιπωρείται, είπε.

Σημείωσε ότι η ίδια λογική ισχύει και για το τηλεφωνικό κέντρο, σημειώνοντας ότι η τηλεφωνική γραμμή εξυπηρέτησης 1450 των κοινωνικών ασφαλίσεων απάντησε σε 220.000 κλήσεις το 2023.

Πριν την έναρξη της συνεδρίας την Τετάρτη, ο ακροδεξιός ανεξάρτητος βουλευτής Ανδρέας Θεμιστοκλέους αποχώρησε από τη συνεδρία με αφορμή το γεγονός ότι δόθηκε το δικαίωμα στους υπουργούς να μιλήσουν πρώτοι.


Τα περιεχόμενα αυτού του άρθρου, συμπεριλαμβανομένων των σχετικών εικόνων, ανήκουν στην Cyprus Mail
Οι απόψεις και οι γνώμες που εκφράζονται είναι του συγγραφέα και/ή της Cyprus Mail

Πηγή

 
Πίσω
Κορυφή