Τι νέο υπάρχει

[CYPRUS MAIL] Κυκλοφοριακά πρόστιμα: ίδιες ποινές, μεγαλύτερη περίοδος πληρωμής...

House-transport-committee-960x720.jpg

Τα εξωδικαστικά πρόστιμα για τροχαίες παραβάσεις θα παραμείνουν σε μεγάλο βαθμό τα ίδια, αλλά οι παραβάτες θα έχουν περισσότερο χρόνο για να τα πληρώσουν, σύμφωνα με τις τροποποιήσεις της νομοθεσίας που συζητήθηκαν στο κοινοβούλιο την Πέμπτη.

Η Επιτροπή Μεταφορών της Βουλής εξέταζε έξι κυβερνητικά νομοσχέδια που τροποποιούν τους νόμους που διέπουν τα πρόστιμα κυκλοφορίας και τη χρήση καμερών στις πόλεις

Παρουσιάζοντας τα νομοσχέδια, ο υπουργός Μεταφορών Αλέξης Βαφειάδης δήλωσε ότι το πρόστιμο των 300 ευρώ για τη διέλευση της γραμμής "stop" σε διασταύρωση δεν θα αλλάξει. Όμως το καταβλητέο ποσό θα μειωθεί στο μισό αν το πρόστιμο εξοφληθεί εντός 30 ημερών.

Οι βουλευτές άκουσαν ότι μέχρι σήμερα το κράτος έχει εισπράξει 9,3 εκατομμύρια ευρώ από περίπου 320.000 καταβληθέντα πρόστιμα, ενώ 24.165 πρόστιμα παραμένουν απλήρωτα.

Ο κ. Βαφειάδης είπε επίσης ότι μία από τις επερχόμενες αλλαγές θα προβλέπει την αύξηση της προθεσμίας για την πληρωμή του προστίμου από 45 σε 60 ημέρες

"Είναι παρόμοιο με την πληρωμή σε δόσεις, επειδή οι άνθρωποι έχουν περισσότερο χρόνο για να εισπράξουν το ποσό [ΤΟΥ ΠΡΟΣΤΊΜΟΥ], ενώ έτσι αποφεύγονται και επιπλέον διοικητικά έξοδα", είπε.

Στόχος των καμερών κυκλοφορίας είναι η μείωση του αριθμού των ατυχημάτων και των τροχαίων παραβάσεων στις διασταυρώσεις, σημείωσε ο υπουργός.

Πέρυσι, οι αρχές κατέγραψαν 20.000 περιπτώσεις οδηγών που πέρασαν με κόκκινο φανάρι.

"Με την εγκατάσταση των καμερών στις διασταυρώσεις, αυτές παρακολουθούνται 24 ώρες το 24ωρο και κανείς δεν μπορεί να ξεφύγει με μια παράβαση", είπε.

Ο κ. Βαφειάδης αποκάλυψε ότι πολλοί πολίτες έχουν επικοινωνήσει με το υπουργείο διαμαρτυρόμενοι για το ύψος των προστίμων.

Παραδέχθηκε ότι ορισμένα από τα πρόστιμα είναι "εξοντωτικά". Ωστόσο, πρέπει να υπάρχει ένα σύστημα αποτροπής, οπότε οι αρχές πρέπει να βρουν τη χρυσή τομή μεταξύ αυτού και της υπερβολικής τιμωρίας των δύστροπων αυτοκινητιστών.

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της Επιτροπής Μεταφορών Μαρίνος Μουσιούττας (ΔΗΠΑ) παρατήρησε ότι "είναι εξαιρετικά άδικο κάποιος να πληρώνει 25 ευρώ για να περάσει την πρώτη γραμμή στάσης και 300 ευρώ για να περάσει τη δεύτερη γραμμή."

Ο βουλευτής του ΑΚΕΛ Κώστας Κόστα είπε ότι η παραβίαση του κόκκινου σηματοδότη είναι σοβαρό αδίκημα, αλλά την ίδια στιγμή πολλοί οδηγοί πιάνονται στα πράσα λόγω του ατελούς τεχνικού συστήματος

"Δεν είναι δικαιολογία ότι εμείς [Η ΚΥΒΈΡΝΗΣΗ] δεν θα δώσουμε παραγγελία για φωτεινούς σηματοδότες με χρονόμετρο αντίστροφης μέτρησης. Ή θα πρέπει να έχουμε χρονομετρητή αντίστροφης μέτρησης, ή το πράσινο φως να αναβοσβήνει και να σβήνει."

Ο Βαλεντίνος Φακοντής, επίσης του ΑΚΕΛ, σημείωσε ότι το σύστημα με τις κάμερες έχει μετατραπεί σε "σύστημα είσπραξης φόρων στα χέρια της κυβέρνησης"

Όσον αφορά τα τσουχτερά πρόστιμα, ο βουλευτής του ΔΗΚΟ Χρίστος Ορφανίδης είπε ότι το 50% του πληθυσμού είναι είτε χαμηλόμισθοι είτε άνεργοι.


Τα περιεχόμενα αυτού του άρθρου συμπεριλαμβανομένων των σχετικών εικόνων ανήκουν στην Cyprus Mail
Οι απόψεις και οι γνώμες που εκφράζονται είναι του συγγραφέα ή/και της Cyprus Mail

Πηγή

 
Πίσω
Κορυφή