-
.
- English
Ο κατώτατος μισθός στην Κύπρο βρίσκεται στη χαμηλότερη βαθμίδα μεταξύ των χωρών της ΕΕ, στα €940 το μήνα, που είναι σχετικά χαμηλός σε σύγκριση με τη χώρα με τον υψηλότερο κατώτατο μισθό, σύμφωνα με στοιχεία που αποκαλύφθηκαν τη Δευτέρα
Σύμφωνα με τη Eurostat, το Λουξεμβούργο δίνει τον υψηλότερο κατώτατο μισθό (€2.508 το μήνα). Η Βουλγαρία ήταν η χώρα με τον χαμηλότερο κατώτατο μισθό, με 399 ευρώ το μήνα.
Την 1η Ιανουαρίου 2023, η Κύπρος έθεσε σε εφαρμογή τον κατώτατο μισθό της, καθιστώντας την την 22η από τα 27 κράτη μέλη της ΕΕ που έχουν θεσπίσει εθνικό κατώτατο μισθό.
Η Eurostat δημοσιεύει τους εθνικούς κατώτατους μισθούς δύο φορές το χρόνο, τον Ιανουάριο και τον Ιούλιο. Τα ενδιαφερόμενα μέλη της ΕΕ μπορούν να ταξινομηθούν σε τρεις διαφορετικές ομάδες:
Ομάδα 1, με εθνικό κατώτατο μισθό άνω των 1.500 ευρώ μηνιαίως (Λουξεμβούργο, Γερμανία, Κάτω Χώρες, Βέλγιο, Ιρλανδία και Γαλλία). Ο εθνικός κατώτατος μισθός στη Γαλλία ανερχόταν σε 1.747 ευρώ.
Ομάδα 2, με εθνικό κατώτατο μισθό υψηλότερο από 1.000 ευρώ αλλά χαμηλότερο από 1.500 ευρώ μηνιαίως, στην οποία περιλαμβάνονται η Ισπανία (1.260 ευρώ) και η Σλοβενία (1.203 ευρώ).
Ομάδα 3, με εθνικό κατώτατο μισθό κάτω από 1.000 ευρώ μηνιαίως (Κύπρος, Ελλάδα, Πορτογαλία, Λιθουανία, Μάλτα, Πολωνία, Τσεχία, Εσθονία, Σλοβακία, Κροατία, Ουγγαρία, Λετονία, Ρουμανία και Βουλγαρία).
Όλες οι υποψήφιες και δυνητικά υποψήφιες χώρες με εθνικό κατώτατο μισθό, για τις οποίες υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία, θα ανήκαν στην ομάδα 3, με επίπεδα κατώτατου μισθού που κυμαίνονται από 375 ευρώ στην Αλβανία έως 532 ευρώ στο Μαυροβούνιο
Εν τω μεταξύ, για λόγους σύγκρισης, οι Ηνωμένες Πολιτείες θα ανήκαν στην ομάδα 2 (1.156 ευρώ μηνιαίως, σε ομοσπονδιακό επίπεδο). Ο μέσος όρος για τα 22 κράτη μέλη που έχουν κατώτατο μισθό είναι στα €1.132 μηνιαίως.
Ο μέσος ετήσιος ρυθμός αύξησης μεταξύ Ιουλίου 2013 και Ιουλίου 2023 ήταν υψηλότερος στη Ρουμανία (+12,9%), ακολουθούμενη από τη Λιθουανία (+11,2%), τη Βουλγαρία (+9,7%) και την Τσεχία (+9%). Οι χαμηλότεροι μέσοι ετήσιοι ρυθμοί αύξησης μεταξύ των κρατών μελών της ΕΕ καταγράφηκαν στη Μάλτα (+1,7%) και τη Γαλλία (+2%).
Τα περιεχόμενα αυτού του άρθρου, συμπεριλαμβανομένων των σχετικών εικόνων, ανήκουν στην Cyprus Mail
Οι απόψεις και οι γνώμες που εκφράζονται είναι του συγγραφέα ή/και της Cyprus Mail
Πηγή