Τι νέο υπάρχει

[PIO] Δηλώσεις της Υπουργού Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας για θέματα της επικαιρότητας

39977.jpg




Η Υπουργός Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας κ. Αθηνά Μιχαηλίδου επισκέφθηκε σήμερα το Β’ Δημοτικό Σχολείο Ιδαλίου όπου πραγματοποιήθηκε συνέντευξη Τύπου για το Πρόγραμμα PEDIA.

Η συνέντευξη πραγματοποιήθηκε με την ευκαιρία της ολοκλήρωσης της αναβάθμισης πέντε σχολικών κτηρίων σε κτήρια σχεδόν μηδενικής κατανάλωσης ενέργειας μέσω του προγράμματος PEDIA, το οποίο στοχεύει στην ποιοτική αναβάθμιση των σχολικών κτηρίων και στη δημιουργία ενός υγιούς σχολικού περιβάλλοντος, που θα παρέχει στα παιδιά ευκαιρίες ολοκληρωμένης σωματικής, συναισθηματικής, νοητικής και κοινωνικής ανάπτυξης.

Στο περιθώριο της επίσκεψής της η κ. Μιχαηλίδου σε δηλώσεις της στους δημοσιογράφους ανέφερε: «Είχαμε την ευκαιρία σήμερα στο Β΄ Δημοτικό Σχολείο Ιδαλίου να δούμε την ολοκληρωμένη παρέμβαση που γίνεται στο πλαίσιο του προγράμματος PEDIA, το οποίο στο παρόν στάδιο αφορά στην πλήρη περιβαλλοντική αναβάθμιση πέντε σχολείων. Στη συνέχεια, έχει προγραμματιστεί η αναβάθμιση άλλων πέντε σχολείων και μέχρι το 2028, 55 σχολικές μονάδες θα αναδομηθούν πλήρως στη βάση περιβαλλοντικών κριτηρίων, ώστε να έχουμε σύγχρονες υποδομές στα σχολεία μας, γιατί και οι υποδομές επηρεάζουν το σχολικό κλίμα.

Είχα τη χαρά να δω την ενσωμάτωση όλων αυτών στο σχολείο, στο Αναλυτικό Πρόγραμμα: τα παιδιά μάς ξενάγησαν και ήταν ενημερωμένα για το τι έχουμε κάνει στο σχολείο τους και πώς αυτό επηρεάζει τις ζωές τους. Για εμάς αυτό είναι το σημαντικό, να έχουμε τον αυριανό ενεργό πολίτη, πλήρως ενημερωμένο για το τι σημαίνει περιβαλλοντική συνείδηση, τι σημαίνει εξοικονόμηση ενέργειας και πώς αυτό μπορούμε εμείς οι ίδιοι να το επιφέρουμε, χωρίς να περιμένουμε από τους άλλους να το κάνουν για μας.

Συνεπώς, συγχαίρω όλους τους συνεργάτες μας, το Ενεργειακό Γραφείο Κύπρου, τη Μονάδα Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφόρο Ανάπτυξη του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου του Υπουργείου Παιδείας και όλους όσοι εργάστηκαν, αλλά κυρίως τους εκπαιδευτικούς μας και τα παιδιά που το ζουν καθημερινά και μιλούν γι’ αυτό και αντιλαμβάνονται πλήρως την ευκαιρία που τους δίνεται στο σχολείο τους να βιώσουν αυτά τα περιβαλλοντικά μηνύματα στην πράξη».

Στη συνέχεια, η Υπουργός απάντησε σε ερωτήσεις δημοσιογράφων.

Ερωτηθείσα σε ποιο στάδιο βρίσκεται η εγκατάσταση καινούργιων κλιματιστικών στα σχολεία, η κ. Μιχαηλίδου σημείωσε: «Προχωρούμε παράλληλα και με τα κλιματιστικά, χωρίς να αφήνουμε πίσω αυτόν τον μεγαλεπήβολο στόχο μας, που είναι να κάνουμε αυτό που είδαμε εδώ σχεδόν σε όλες τις σχολικές μονάδες. Τα κλιματιστικά είναι μια αναγκαιότητα. Είναι ένα πολύ μικρό κομμάτι της όλης δράσης που κάνουμε για να διευκολύνουμε το κλίμα στην τάξη. Να αναφέρω ότι, όπως έχουμε εξαγγείλει, εντός των ημερών, θα είμαστε έτοιμοι να προχωρήσουμε με την εγκατάσταση, γιατί ετοιμάζεται μια συμφωνία πλαίσιο από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, η οποία θα μας επιτρέψει να δράσουμε και σε βάθος τριετίας, αφού, όπως έχουμε ήδη δηλώσει, σε αυτόν τον χρονικό ορίζοντα θα γίνει προσπάθεια για εγκατάσταση κλιματικών σε όλα τα σχολεία».

Σε σχόλιο ότι ούτε στο συγκεκριμένο σχολείο υπάρχουν κλιματιστικά, η Υπουργός ανέφερε: «Δεν θα εγκατασταθούν στο συγκεκριμένο σχολείο, γιατί δεν θα χρειάζεται πια με τη θερμική άνεση που έχουμε επιτύχει. Με τα μέτρα που έχετε δει σήμερα και στην παρουσίαση που έκαναν οι συνεργάτες μας, δεν θα χρειάζεται σε αυτά τα σχολεία η εγκατάσταση κλιματιστικών, και ο στόχος αυτός είναι. Σε όλα τα άλλα όμως, που δυστυχώς δεν μπορούμε να έχουμε τις ίδιες εγκαταστάσεις, προχωρούμε με τα κλιματιστικά».

Σε ερώτηση για το τι έχει να πει αναφορικά με τη στάση εργασίας των καθηγητών στο ΤΕΠΑΚ και για τη στάση που προγραμματίζεται την 1η Μαρτίου, η κ. Μιχαηλίδου ανέφερε: «Είναι σημαντικό να πούμε ότι είναι πολλά και χρόνια τα ζητήματα που αντιμετωπίζει το Υπουργείο μας. Εννοείται ότι θα έχουμε κατά τη διάρκεια του χρόνου που περνά και διαφωνίες και τέτοιου είδους αντιδράσεις. Έχουμε εκδώσει μια ανακοίνωση σήμερα, επεξηγούμε ότι στα θέματα του προϋπολογισμού το Υπουργείο και η Κυβέρνηση ευρύτερα έχει στηρίξει τα δημόσια πανεπιστήμια. Και για τα τρία πανεπιστήμια έχουμε αύξηση του προϋπολογισμού τους για το 2024 και, εν πάση περιπτώσει, όποιες και να είναι οι διαφωνίες η λύση δεν είναι τα απεργιακά μέτρα, είτε αυτά αφορούν μαθητές είτε αφορούν ακαδημαϊκό προσωπικό, ποτέ δεν λύνεις τα προβλήματα με αυτόν τον τρόπο, παρά μόνο στο τραπέζι του διαλόγου. Αν τεκμηριωμένα έρθουν οι εισηγήσεις τους και τα θέματα που θέλουν να θίξουν, εμείς ευχαρίστως θα τα προωθήσουμε εκεί που πρέπει να τα προωθήσουμε με στόχο να στηρίξουμε την Ανώτερη μας Εκπαίδευση. Έχουμε ήδη εξαγγείλει ότι όχι μόνο τη δημόσια Ανώτερη Εκπαίδευσης αλλά ευρύτερα την Ανώτερη Εκπαίδευση θέλουμε να την αναβαθμίσουμε και δεν μπορούμε να την αναβαθμίσουμε εύκολα ή αν έχουμε αυτού του είδους τις αντιδράσεις. Συνεπώς είμαστε εδώ, έτοιμοι για διάλογο και συζήτηση, έτσι ώστε τεκμηριωμένα να βελτιώσουμε ό,τι χρειάζεται βελτίωση».

Σε ερώτηση αναφορικά με τη διαμαρτυρία που προγραμματίζεται από τους καθηγητές την 1η Μαρτίου, η Υπουργός Παιδείας σημείωσε: «Αυτή αφορά στα προγράμματα της αγοράς υπηρεσιών. Έχει καταργηθεί πρόσφατα το καθεστώς της αγοράς υπηρεσιών και με βάση την Απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου, εμείς προχωρούμε στη βάση των χρονοδιαγραμμάτων μας. Εντός των επόμενων εβδομάδων θα είμαστε έτοιμοι να τους δώσουμε την πρόταση. Συνεπώς, όπως έχω δηλώσει και χθες, δεν βλέπουμε τον λόγο για τον οποίο εξαγγέλθηκε ήδη αυτή η απεργία. Για εμάς είναι σημαντικό πρώτα να συζητήσουμε τις προτάσεις μας».

Σε σχόλιο ότι οι ίδιοι δήλωσαν πρόθυμοι να μην την υλοποιήσουν, εάν τους δοθούν ικανοποιητικές διαβεβαιώσεις, η κ. Μιχαηλίδου σημείωσε: «Αυτό δεν είναι σωστός τρόπος διαλόγου. Ο σωστός τρόπος είναι να δουν τι προτάσεις έχουμε, να τις μελετήσουν, αν διαφωνούν να επανέλθουν, να συζητηθούν αυτά και στο τέλος να ληφθεί μια απόφαση που, αν δεν τους ικανοποιεί, θα είναι ελεύθεροι να αντιδράσουν όπως οι ίδιοι κρίνουν. Εμείς είμαστε εδώ, δουλεύουμε πυρετωδώς, ώστε οι λύσεις και οι προτάσεις που θα προτείνουμε να είναι και νομότυπες και να μπορούν να διαρκέσουν σε βάθος χρόνου, γι’ αυτό θα πρέπει όλοι να σεβαστούμε τη διαδικασία που είναι σε εξέλιξη και όταν θα τους δώσουμε τα σενάριά και τις προτάσεις μας, τότε θα είμαστε σε θέση να δούμε πώς προχωρούμε».

ΙΠ
Contents of this article including associated images are belongs PIO
Views & opinions expressed are those of the author and/or PIO

Source

 
Πίσω
Κορυφή