Τι νέο υπάρχει

[CYPRUS MAIL] Δεν υπάρχει λόγος να μην έχει η Κύπρος έναν σπουδαίο οδηγό της F1...

F1-web-1-960x702.jpg

Από την Alexa Shkuratova στο Grand Prix του Μαϊάμι

[/P]

Στον κόσμο της Formula 1, το ταλέντο δεν γνωρίζει σύνορα, αλλά οι ευκαιρίες μερικές φορές γνωρίζουν.

Ο Sean Kelly μίλησε στην Cyprus Mail για τις προκλήσεις και τους πιθανούς δρόμους για τα επίδοξα ταλέντα από χώρες όπως η Κύπρος και η Ελλάδα.

Μοιράζεται απόψεις σχετικά με το περίπλοκο ταξίδι που αντιμετωπίζουν οι οδηγοί από λιγότερο εκπροσωπούμενες χώρες στην πορεία τους προς την κορυφή του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Ο Kelly είναι γνωστός στατιστικολόγος της Formula 1 με καριέρα πάνω από δύο δεκαετίες στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Στις ζωντανές μεταδόσεις της F1, παρέχει στα κορυφαία τηλεοπτικά κανάλια πληροφορίες που προέρχονται από τις εκτεταμένες γνώσεις του.

Ένα από τα πιο τρομερά εμπόδια για την είσοδο στη Formula 1 είναι το οικονομικό. Ο Kelly επισημαίνει ότι ο μηχανοκίνητος αθλητισμός, μοναδικά μεταξύ των παγκόσμιων αθλημάτων, επιτρέπει την είσοδο στα υψηλότερα επίπεδα μέσω σημαντικής οικονομικής υποστήριξης.

Αυτή η πραγματικότητα δημιουργεί μια τρομακτική πρόκληση για τους ταλαντούχους οδηγούς που δεν διαθέτουν τους απαραίτητους πόρους. Ο Kelly είναι ειλικρινής σχετικά με την οικονομική πραγματικότητα της αναρρίχησης στη σκάλα του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Αν έχετε δύο εκατομμύρια ευρώ τη σεζόν για να ξοδέψετε, θα φτάσετε εκεί, δηλώνει, επισημαίνοντας ότι η οικονομική υποστήριξη είναι συχνά ένα κρίσιμο συστατικό του ταξιδιού ενός οδηγού προς τη Formula 1.

"Μέχρι να φτάσεις σε μια ομάδα της F1, πρέπει να πληρώνεις τα χρήματα, οπότε ακόμα και στην F2 εξακολουθείς να πληρώνεις επταψήφιο ποσό τη σεζόν, το οποίο είναι τρελό. Αλλά από τη στιγμή που θα φτάσεις στην F1, ακόμα και αν δεν έχεις μακρά καριέρα στην F1, τότε μπορείς να βρεις άλλες δουλειές στο IndyCar και σε άλλα μηχανοκίνητα αθλήματα και θα πληρώνεσαι σε αυτόν τον ρόλο. Είναι μακρύς ο δρόμος προς την κορυφή, αλλά όταν φτάσεις εκεί, τότε μπορεί να αρχίσει να αποδίδει", ανέφερε.

"Το 80% της δουλειάς ως οδηγός αγώνων είναι να μαζεύεις χρήματα. Έχω γνωρίσει τόσους πολλούς οδηγούς που παραιτούνται και λένε ότι βαρέθηκαν να είναι στο τηλέφωνο για να μαζεύουν χρήματα και ότι θέλουν να οδηγούν. Έτσι, αν έχεις μια Red Bull να σε πάρει, τότε είναι υπέροχο, αλλά αν δεν έχεις, είναι πολύ δύσκολο πράγμα", πρόσθεσε ο Kelly.

Τα εμπόδια εισόδου είναι κυρίως οικονομικά, αλλά υπάρχει και ένα σημαντικό πολιτισμικό εμπόδιο για πολλούς, εξηγεί ο Kelly.

Ένα καλό παράδειγμα είναι η ιστορία του Zhou Guanyu, οδηγού της Stake F1 Team Kick Sauber, ο οποίος μετακόμισε από την Κίνα στο Ηνωμένο Βασίλειο σε νεαρή ηλικία, η οποία καταδεικνύει πώς αντιμετώπισε μια σημαντική πολιτισμική αλλαγή και γλωσσικό εμπόδιο, όταν έπρεπε να μάθει αγγλικά για να πετύχει στην καριέρα του στη F1.

Ωστόσο, αυτές είναι οι προκλήσεις που ο Kelly πιστεύει ότι μπορούν να προετοιμάσουν ψυχολογικά τους οδηγούς, ειδικά εκείνους που προέρχονται από έθνη όπου τα αγγλικά δεν είναι η πρώτη γλώσσα.

Παρά τα εμπόδια, ο Kelly τονίζει τις δυνατότητες επιτυχίας, κάνοντας παραλληλισμούς με μικρότερα έθνη που έχουν αναδείξει διάσημους οδηγούς:

"Δεν υπάρχει κανένας λόγος που η Κύπρος δεν μπορεί να έχει έναν σπουδαίο οδηγό της Formula 1 και υπάρχουν μικρά έθνη που αναδεικνύουν σπουδαίους οδηγούς, όπως η Ολλανδία. Αν έλεγα πριν από 10 χρόνια ότι ένας Ολλανδός οδηγός θα κέρδιζε κάθε αγώνα, θα γελούσατε μαζί μου.

Αυτή η δήλωση, που αναφέρεται στον Max Verstappen, τον τρεις φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή της F1, δείχνει πόσο απρόβλεπτος μπορεί να είναι ο μηχανοκίνητος αθλητισμός, όπου το ταλέντο και οι ευκαιρίες μπορούν να οδηγήσουν σε απροσδόκητα αποτελέσματα.

Ένας άλλος σημαντικός παράγοντας για έναν επίδοξο οδηγό είναι η πρόσβαση στις υποδομές του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Εάν είστε ένας οδηγός με έδρα την Κύπρο που στοχεύει στην F1, αυτό που πραγματικά πρέπει να κάνετε είναι να μετακομίσετε σε μια άλλη χώρα με ανεπτυγμένες εγκαταστάσεις καρτ και άλλες εγκαταστάσεις μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Όταν συζητάμε για το πώς ο μηχανοκίνητος αθλητισμός μπορεί να υποστηρίξει καλύτερα τα ανερχόμενα ταλέντα από υποεκπροσωπούμενα έθνη, ο Kelly τονίζει την κοινή ευθύνη μεταξύ των επιμέρους ομοσπονδιών, των ίδιων των εθνών και της FIA.

Εδώ είναι που οι εθνικές ομοσπονδίες, οι κυβερνήσεις και οι χορηγοί μπορούν να διαδραματίσουν καθοριστικό ρόλο στην υποστήριξη των επίδοξων οδηγών, κάνοντας το όνειρο να αγωνιστούν στη Formula 1 μια πιο εφικτή πραγματικότητα.

Ένα προτεινόμενο Μεσογειακό Grand Prix έχει τη δυνατότητα να αναβαθμίσει το προφίλ του αθλήματος σε περιοχές όπως η Ελλάδα και η Κύπρος. Ενώ η πρακτικότητα ενός τέτοιου αγώνα εξαρτάται από σημαντικές οικονομικές δεσμεύσεις των χωρών υποδοχής, θα μπορούσε να λειτουργήσει ως καταλύτης για την αύξηση του ενδιαφέροντος και των επενδύσεων στον μηχανοκίνητο αθλητισμό στην περιοχή, ανοίγοντας ενδεχομένως νέες πόρτες για τα τοπικά ταλέντα.

Για έθνη όπως η Κύπρος και η Ελλάδα, η καλλιέργεια ενός οδηγού της Φόρμουλα 1 δεν είναι απλώς ένα όνειρο, αλλά μια πιθανή πραγματικότητα, υπό την προϋπόθεση ότι υπάρχει μια συντονισμένη προσπάθεια για τον εντοπισμό, την υποστήριξη και την προώθηση νέων ταλέντων.

Η πορεία προς τη Φόρμουλα 1 είναι γεμάτη προκλήσεις, ιδιαίτερα για τους οδηγούς από χώρες που εκπροσωπούνται λιγότερο.

Ωστόσο, οι γνώσεις του Kellys δείχνουν ότι με το σωστό μείγμα ταλέντων, οικονομικής υποστήριξης και στρατηγικών επενδύσεων στις υποδομές του μηχανοκίνητου αθλητισμού, το ξεπέρασμα αυτών των εμποδίων είναι εφικτό.

Καθώς η παγκόσμια κοινότητα του μηχανοκίνητου αθλητισμού συνεχίζει να εξελίσσεται, το όνειρο ενός πιο ποικιλόμορφου και χωρίς αποκλεισμούς grid της Formula 1 παραμένει εφικτό, προσφέροντας ελπίδα σε επίδοξους οδηγούς σε όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένης της Κύπρου και της Ελλάδας.


Τα περιεχόμενα αυτού του άρθρου, συμπεριλαμβανομένων των σχετικών εικόνων, ανήκουν στην Cyprus Mail
Οι απόψεις και οι γνώμες που εκφράζονται είναι του συγγραφέα ή/και της Cyprus Mail

Πηγή

 
Πίσω
Κορυφή